Visual Storytelling, meer dan een visueel verhaaltje schrijven


Een webredacteur of copywriter is allang niet meer het schrijftalent met een beetje HTML-kennis. Tegenwoordig wordt meer verwacht; je moet een goed beeldverhaal vertellen en je verhaal moet beeldend zijn. Visualiteit heeft een belangrijke functie binnen de content van een website of pagina. Anders loopt je publiek weg want plaatjes delen, kan iedereen.

Iedereen maakt foto’s

Je doelgroep wil uitgedaagd worden, simpele foto’s maken mensen zelf al dagelijks met hun eigen mobiel en delen ze al met iedereen. Daarmee kom je echt niet meer weg als je op wil vallen. Visueel en audiovisueel delen, kenmerken het mobiele gedrag van vooral de jongere doelgroep. Laten zien waar je reist, waar je eet, waar je slaapt; Twitter en Facebook gaven de aanzet. Pinterest, Tumblr en Instagram zijn upcoming.

Je doelgroep wil meer

De lezer en over internet surfende (social) media gebruiker wil op een site steeds sneller het verhaal snappen en gelezen hebben. En het liefst zonder te veel lezen. Een goede pakkende infographic of intrigerende foto die uitnodigt tot verder scrollen en klikken zorgt hiervoor. Echte relevante fans, je doelgroep, bereik je anno 2013 alleen nog met relevante, engaging en visuele content.

KnowHowww to trigger

Het succes van Instagram, Tumblr, en Pinterest bewijst hoe belangrijk visuele content is. Visuele posts op Facebook en Twitter leveren betere resultaten op. Deze trend pakt KnowHowww op. Onze experts maken steeds meer gebruik van infograpghics en fotografie om te communiceren met de doelgroep. Wilt u hier meer van weten? Neem dan contact op met met KnowHowww. Onze experts staan voor u klaar.

 

Neem contact met ons op!
020 261 0 262

Yihay! Uw bericht is verzonden.

Oei! Er klopt iets niet.