Waarom LinkedIn niet mag ontbreken in je marketingstrategie

Dat LinkedIn een grote naam is als we het over social media hebben, zal niemand ontkennen. Maar zodra het over social marketing gaat, verschuift de aandacht naar Facebook, Twitter en Pinterest. Een gemiste kans, want er valt veel te halen. Lees het hele artikel op Frankwatching. Continue Reading..

B2B-marketeers succesvol met social media

Social media worden vaak ingezet door marketeers die actief zijn in de business-to-consumer (B2C) sector. Maar ook voor business-to-business (B2B) organisaties geven deze toepassingen mogelijkheden. Lees het hele artikel op Frankwatching. Continue Reading..

De waarde van een Facebook Fanpage voor merken

In februari bracht Social Embassy onderzoek uit dat aantoonde dat meer interactie via social media leidt tot een hogere merkbetrokkenheid. Dat onderzoek was wetenschappelijk opgezet en onderbouwd en betrof een hypothetisch merk. Om te beoordelen of de uitkomsten ook in de praktijk gelden, heeft Social Embassy de uitkomsten van het onderzoek getoetst bij zes van hun klantmerken. En met succes: ook in de echte wereld leidt engagement tot een hogere brand commitment. Lees het hele artikel op Marketingfacts. Continue Reading..

Verdubbel de Facebook updates, verdubbel de fun!

Hoe vaak moet je als merk posten op Facebook om maximaal effectief te zijn? Typisch zo’n onderwerp waar de meningen sterk over verdeeld zijn. Om de dag zou volgens sommigen (2011) de meest optimale frequentie zijn. Fans worden immers moe van (te) veel content, waardoor je een groter risico loopt op negatieve feedback (een Facebook term voor unlikes en hides). Anderen claimen weer dat je er minimaal 3 uur tussen moet laten. Weer anderen zeggen dat beiden totaal niet gerelateerd zijn. Maar wie heeft er nu écht gelijk? Lees het hele artikel op Marketingfacts. Continue Reading..

Bedrijven die gebruik maken van social media doen het professioneel beter

Bedrijven die gebruik maken van social media doen het professioneel beter. Dat is een van de uitkomsten van onderzoek van Google naar de invloed van sociale media op het success van bedrijven. In cijfers ziet dat er als volgt uit: 86% van de frequente gebruikers van sociale media hebben onlangs promotie gemaakt en 72% verwacht binnenkort een promotie, tegen 61% en 39% in de groep van niet-gebruikers. Lees het hele artikel op DutchCowboys. Continue Reading..

LinkedIn: meer relevante conversaties tussen bedrijven en volgers

LinkedIn heeft bekend gemaakt dat “Targeted Status Updates,” een functie die de relevantie van conversaties tussen bedrijven en Linkedin leden moet vergroten, nu beschikbaar is voor de 2 miljoen bedrijven die een LinkedIn Company Page hebben. Sinds april is het door een aantal klanten getest, Targeted Status Updates moet het voor leden gemakkelijker maken om relevante informatie te ontvangen van de bedrijven die ze volgen. Lees het hele artikel op DutchCowboys. Continue Reading..

Facebook lanceert gesegmenteerd posten

Het grote nadeel van communiceren met je achterban op Facebook was dat je niet kon segmenteren. De enige mogelijkheid om te segmenteren was op locatie en/of taal. Sinds eergisteren is het mogelijk om je berichten te targeten. Deze mogelijkheid wordt langzamerhand uitgerold over alle accounts. Dit betekent dat je straks berichten kan targeten op fans die voldoen aan bepaalde targeting criteria zoals leeftijd, geslacht, locatie, taal, relatie, opleiding, etc. Lees het hele artikel op Marketingfacts. Continue Reading..

Werven via Facebook

De aanhangers van je merk kan je tegenwoordig gemakkelijk informeren over de nieuwste ontwikkelingen rondom jouw bedrijf via Facebook. Daar komt nu bij dat Work4Labs een nieuwe Applicatie heeft gemaakt, waarmee gezocht kan worden naar vacatures bij bedrijven waar vrienden werken. Op deze manier wordt het nog gemakkelijker om op zoek te gaan naar interessante kansen van bedrijven waar vrienden werken. Voor bedrijven betekent dit dat zij hun vacatures nu ook target gericht op Facebook gebruikers kunnen richten. Met deze nieuwe applicatie zien we de scheidslijn tussen werk en prive steeds meer vervagen.Continue Reading..

Hoe om te gaan met de nieuwe consument?

Wij kwamen dit filmpje tegen op Youtube. Het is de kern waar Social Media omdraaid.
Maak het persoonlijk!Continue Reading..

Generatie Y consument

Wij kwamen dit filmpje tegen op Youtube. Het is de kern waar Social Media omdraait. Maak het persoonlijk! De nieuwe generatie is gewend om te krijgen waarnaar zij zoeken en waarom zouden zij met minder genoegen nemen. Wanneer een bedrijf het niet de aandacht biedt, zullen zij deze wel vinden bij bedrijven die dat wel doen. Luister dus naar uw klanten en zorg dat u binnen afzienbare tijd kunt reageren.Continue Reading..

Een mooi voorbeeld van creatieve inzet van social media

Een goed voorbeeld van online marketing op Facebook. Duur? Nee, nou ja wellicht het idee.Continue Reading..

Youp en T-mobile

Moeten we nog meer zeggen over de kracht van Social Media?Continue Reading..

Sociale Media

Dat sociale media geen gebakken lucht is, weten we al langer. Toch een leuke video, omdat het zoveel recente cijfers en feiten laat zien.Continue Reading..

Hoe doet mijn Facebook pagina het beter?

Een bedrijf met eigen Facebook pagina is bijna niet meer weg te denken vandaag de dag. Veel bedrijven zien het belang van Facebook dus al in. Maar hoe krijgt u meer fans op zo’n Facebook pagina, zodat er uiteindelijk meer bezoekers naar uw website komen?Continue Reading..

Neem contact met ons op!
020 261 0 262

Yihay! Uw bericht is verzonden.

Oei! Er klopt iets niet.