Zes mogelijkheden om Facebook fans te bedanken

Social media marketing is helemaal hot. Bedrijven proberen zoveel mogelijk ‘likes’ te genereren. Facebook fans zijn veel waard en daarom verdienen ze af en toe eens een bedankje. Maar hoe pak je dit aan? Er zijn zes mogelijkheden. Lees het hele bericht op Marketingfacts. Continue Reading..

Hoe navigeert de bezoeker zich door de website?

Om zoveel mogelijk bezoekers te verleiden tot het daadwerkelijk doen van een aankoop is het belangrijk om te achterhalen hoe zij door jouw webshop bewegen. Welke routes leggen bezoekers af? Is dit ook de route die je voor ogen had? Lees het hele artikel op Frankwatching.Continue Reading..

Waarom LinkedIn niet mag ontbreken in je marketingstrategie

Dat LinkedIn een grote naam is als we het over social media hebben, zal niemand ontkennen. Maar zodra het over social marketing gaat, verschuift de aandacht naar Facebook, Twitter en Pinterest. Een gemiste kans, want er valt veel te halen. Lees het hele artikel op Frankwatching. Continue Reading..

B2B-marketeers succesvol met social media

Social media worden vaak ingezet door marketeers die actief zijn in de business-to-consumer (B2C) sector. Maar ook voor business-to-business (B2B) organisaties geven deze toepassingen mogelijkheden. Lees het hele artikel op Frankwatching. Continue Reading..

De waarde van een Facebook Fanpage voor merken

In februari bracht Social Embassy onderzoek uit dat aantoonde dat meer interactie via social media leidt tot een hogere merkbetrokkenheid. Dat onderzoek was wetenschappelijk opgezet en onderbouwd en betrof een hypothetisch merk. Om te beoordelen of de uitkomsten ook in de praktijk gelden, heeft Social Embassy de uitkomsten van het onderzoek getoetst bij zes van hun klantmerken. En met succes: ook in de echte wereld leidt engagement tot een hogere brand commitment. Lees het hele artikel op Marketingfacts. Continue Reading..

‘E-mailmarketing in financiële sector kan beter’

Van de 115 organisaties in de financiële sector die een nieuwsbrief aanbieden, versturen er slechts 15 (13 procent) binnen twee weken een nieuwsbrief. 31 procent laat helemaal niets meer van zich horen. Deze cijfers zijn te lezen in het nieuwe benchmarkrapport ‘E-mailmarketing in de financiële sector’ van het bureau Emailmonday en DM-Interface. Lees het hele bericht op Molblog. Continue Reading..

Verdubbel de Facebook updates, verdubbel de fun!

Hoe vaak moet je als merk posten op Facebook om maximaal effectief te zijn? Typisch zo’n onderwerp waar de meningen sterk over verdeeld zijn. Om de dag zou volgens sommigen (2011) de meest optimale frequentie zijn. Fans worden immers moe van (te) veel content, waardoor je een groter risico loopt op negatieve feedback (een Facebook term voor unlikes en hides). Anderen claimen weer dat je er minimaal 3 uur tussen moet laten. Weer anderen zeggen dat beiden totaal niet gerelateerd zijn. Maar wie heeft er nu écht gelijk? Lees het hele artikel op Marketingfacts. Continue Reading..

De zeven hoofdzonden van SEO

De zeven hoofdzonden, zoals die worden benoemd door de katholieke kerk, liggen aan de basis van alle andere zonden. Hoogmoed, hebzucht, lust, afgunst, vraatzucht, woede en gemakzucht zijn de zeven grootste zonden die je maar beter niet kunt begaan. Ook op het gebied van zoekmachine marketing kun je een lijst samenstellen van zeven hoofdzonden. Welke dingen moet je absoluut niet doen als je wilt dat je website goed scoort in de zoekresultaten? Lees hier de zeven SEO don’ts  op Marketingfacts.Continue Reading..

Bedrijven die gebruik maken van social media doen het professioneel beter

Bedrijven die gebruik maken van social media doen het professioneel beter. Dat is een van de uitkomsten van onderzoek van Google naar de invloed van sociale media op het success van bedrijven. In cijfers ziet dat er als volgt uit: 86% van de frequente gebruikers van sociale media hebben onlangs promotie gemaakt en 72% verwacht binnenkort een promotie, tegen 61% en 39% in de groep van niet-gebruikers. Lees het hele artikel op DutchCowboys. Continue Reading..

Google+, Facebook en Twitter hebben flinke invloed op ranking in Google

Bij Searchmetrics worden maandelijks miljarden gegevens verwerkt waarmee ze op zoek gaan naar het antwoord op de vraag: “Welke factoren zijn relevant voor een goede ranking in de zoekresultaten van Google?” Uit een recent onderzoek gedaan in de UK blijkt weer eens de invloed die sociale media hierin hebben. Facebook Shares dragen het meeste bij aan een hogere ranking in Google. Daarna volgt het aantal backlinks gevolgd door Facebook comments, Facebook Likes en Tweets. Lees het hele artikel op DutchCowboys. 

“Affiliate Marketing werkt niet voor ons.”

“Affiliate Marketing werkt niet voor ons.” Dit is een veel gehoorde kreet wanneer er voor het eerst met adverteerders wordt gepraat over affiliate marketing. Veelal heeft dit niet zoveel te maken met affiliate marketing an sich, maar meer met de onwetendheid van de adverteerder over dit kanaal. In het artikel van Marketinfacts worden puntsgewijs de grootse onduidelijkheden en gemiste kansen in deze vorm van ‘no cure, no pay’-advertising behandeld.Continue Reading..

LinkedIn: meer relevante conversaties tussen bedrijven en volgers

LinkedIn heeft bekend gemaakt dat “Targeted Status Updates,” een functie die de relevantie van conversaties tussen bedrijven en Linkedin leden moet vergroten, nu beschikbaar is voor de 2 miljoen bedrijven die een LinkedIn Company Page hebben. Sinds april is het door een aantal klanten getest, Targeted Status Updates moet het voor leden gemakkelijker maken om relevante informatie te ontvangen van de bedrijven die ze volgen. Lees het hele artikel op DutchCowboys. Continue Reading..

Facebook lanceert gesegmenteerd posten

Het grote nadeel van communiceren met je achterban op Facebook was dat je niet kon segmenteren. De enige mogelijkheid om te segmenteren was op locatie en/of taal. Sinds eergisteren is het mogelijk om je berichten te targeten. Deze mogelijkheid wordt langzamerhand uitgerold over alle accounts. Dit betekent dat je straks berichten kan targeten op fans die voldoen aan bepaalde targeting criteria zoals leeftijd, geslacht, locatie, taal, relatie, opleiding, etc. Lees het hele artikel op Marketingfacts. Continue Reading..

Betaalde search levert meer kliks

Gesponsorde resultaten nemen een steeds prominentere plek in op de resultatenpagina van Google. En dat werkt, zo blijkt uit onderzoek van Amerikaanse marketingblog WordStreams. Bij zoekopdrachten met een commerciële lading leveren betaalde zoekresultaten inmiddels twee keer zoveel kliks op als organische resultaten. Lees het hele artikel op Adformatie. Continue Reading..

De 7 grootste Facebook marketing fouten

Facebook is een uitstekende  manier om te communiceren met je (potentiële) klanten en de band met je fans te versterken. Dat doen bedrijven dan ook en masse. Facebookpagina’s schieten als paddenstoelen uit de grond en veel bedrijven beginnen enthousiast met het vergaren van fans en het plaatsen van updates. Hierbij worden nog wel eens fouten bij gemaakt die gemakkelijk te voorkomen zijn. De 7 meest gemaakte Facebook marketing fouten kun je lezen in het artikel op Marketingfacts.nl Continue Reading..

Neem contact met ons op!
020 261 0 262

Yihay! Uw bericht is verzonden.

Oei! Er klopt iets niet.